Een compilatie van verschillende werkvormen van het HCO om binnen het werkveld onderwijs leerlingen en leerkrachten vert...
Een compilatie van verschillende werkvormen van het HCO om binnen het werkveld onderwijs leerlingen en leerkrachten vertrouwd te maken met het cultureel erfgoed van Zwolle en Overijssel. - 00:00:00 Erfgoed en verhalen gaan goed samen. In de werkvorm 'Verhalen verteller' vertelt verhalenverteller Van Dort, dhr. Erik het verhaal 'Hongertocht WO II' aan leerlingen uit het basisonderwijs; - 00:03:41 Leerlingen uit groep 7 en 8 van de basisschool gaan op zoek naar de geschiedenis van een gebouw in hun woonplaats. Met een medewerker van het HCO duiken de leerlingen in de geschiedenis van een gebouw in Zwolle; - 00:04:30 VMBO-leerlingen van het Agnietencollege leiden hun ouders rond in Zwolle. De leerlingen hebben zelf kleding gemaakt en beelden personages en beroepen uit de middeleeuwen uit. Zij hebben zelf verhalen en de rondleiding opgezet; - 00:11:46 VMBO-leerlingen uit Dedemsvaart herontdekken de omgeving van hun school. De leerlingen brengen een bezoek aan de kalkovens van Dedemsvaart. Van Genne, mevr. Marian, docent Engels/CKV-coördinator en Warmer, mevr. Moniek, educatief ontwerper lichten de doelstelling en de achtergronden van het project toe; - 00:14:38 Schrijver Terlouw, dhr. Jan vertaalt zijn verhaal over de Tweede Wereldoorlog aan toekomstige leerkrachten. Het betreft hier de werkvorm 'Gastspreker'; - 00:17:54 Einde., 00-00-1200 - 00-00-1944
- Mijn Stad Mijn Dorp, Provincie Overijssel
- Film
- {02FE9424-EDB8-480C-A708-403D21CE33EB}
- Bedrijfsfilm
- Onderwijs en wetenschap
- Leerlingen
- Geschiedenis
- Cultuur
- Onderwijs
- Wereldoorlog II
Bij bronnen vindt u soms teksten met termen die we tegenwoordig niet meer zouden gebruiken, omdat ze als kwetsend of uitsluitend worden ervaren.Lees meer