Ga direct naar: Hoofdnavigatie
Ga direct naar: Inhoud
Alle bronnen

Eduquer contre Auschwitz : [histoire et mémoire]

1997

Proposes to teach educators, youth counselors, and parents about the reality of the Shoah in order to protect future generations against its repetition. Insists on rigor in the presentation of the facts to counteract efforts of revisionists to negate the Shoah. Develops pedagogical theories about this historical period through assessment of Claude Lanzmann's film "Shoah" and Primo Levi's literary contribution as a survivor. Describes the situation of French Jewry relative to the Shoah, from before the occupation to the present. Concludes that education after Auschwitz requires all pedagogues to warn future generations against the inhumane behavior that it has come to symbolize. Includes bibliographical references. 155 pages : illustrations ; 24 cm.

Vervaardiger
  • Forges, Jean-François.
Collectie
  • NIOD Bibliotheek
Type
  • Text
Identificatienummer van NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies
  • ocm61390972
Trefwoorden
  • Holocaust, Jewish (1939-1945)--Education.
  • Holocaust, Jewish (1939-1945)--Historiography.
  • Holocaust, Jewish (1939-1945)--Influence.
Disclaimer over kwetsend taalgebruik

Bij bronnen vindt u soms teksten met termen die we tegenwoordig niet meer zouden gebruiken, omdat ze als kwetsend of uitsluitend worden ervaren.Lees meer

Ontvang onze nieuwsbrief
De Oorlogsbronnen.nl nieuwsbrief bevat een overzicht van de meest interessante en relevante onderwerpen, artikelen en bronnen van dit moment.
Ministerie van volksgezondheid, welzijn en sportVFonds
Contact

Vijzelstraat 32
1017 HL Amsterdam

info@oorlogsbronnen.nlPers en media
Deze website is bekroond met:Deze website is bekroond met 3 DIA awardsDeze website is bekroond met 4 Lovie awards