Ga direct naar: Hoofdnavigatie
Ga direct naar: Inhoud
Alle bronnen

Hitler and the power of aesthetics

cop. 2002

Hitler's aim of the Aryan super-state was to be expressed as much in art as in politics. Culture was not only the end, to which power should aspire, but the means of achieving it. Arts were at the centre of Hitler's life and he was at the centre of the arts. He dissolved the line between art and politics and, through spectacles, parades, festivals, political theatrics and architecture, turned the entire German nation into participants in his National Socialist drama. Survey of this involvment: Hitler's own paintings and sketches, art confiscations, Wagner's operas and Lehar's operettas, monumental architecture, and the design of the Volkswagen. Met lit.opg., index. XXII, 488 p., [4] p. pl. : ill. ; 24 cm

Vervaardiger
  • Spotts, Frederic.
Collectie
  • NIOD Bibliotheek
Type
  • Text
Identificatienummer van NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies
  • ocn905793005
Trefwoorden
  • Germany--Civilization--20th century.
  • National socialism and art.
  • Heads of state--Germany--Biography.
  • Germany--Politics and government--1933-1945.
  • Art and state--Germany--History--20th century.
  • Germany--Cultural policy.
Disclaimer over kwetsend taalgebruik

Bij bronnen vindt u soms teksten met termen die we tegenwoordig niet meer zouden gebruiken, omdat ze als kwetsend of uitsluitend worden ervaren.Lees meer

Ontvang onze nieuwsbrief
De Oorlogsbronnen.nl nieuwsbrief bevat een overzicht van de meest interessante en relevante onderwerpen, artikelen en bronnen van dit moment.
WO2NETMinisterie van volksgezondheid, welzijn en sportVFonds
Contact

Vijzelstraat 32
1017 HL Amsterdam

info@oorlogsbronnen.nlPers en media
Deze website is bekroond met:Deze website is bekroond met 3 DIA awardsDeze website is bekroond met 4 Lovie awards